Vyzkoušejte omáčku z dýně

Potřebné ingredience:

dyne_hokaido_1_300x

Postup:
Cizrnu je potřeba propláchnout a namáčet až 12 hodin ve vodě. Poté vodu slijeme a dáme cizrnu vařit do čisté vody. Vaříme asi hodinu a během vaření sbíráme z povrchu pěnu.

Žito je potřeba namáčet až 24 hodin a poté je vaříme min. 2 hodiny v osolené vodě. Do hotového žita vmícháme 2 lžíce lněného oleje.

Hokaido pokrájíme na kostky, mrkev na větší proužky a rozložíme na plech, posypeme trochou česnekovým práškem, rozmarýnem, tandoori masala, pepřem, posolíme a pokapeme olivovým olejem. Vložíme do předehřáté trouby na 180°C a pečeme asi 30-35 minut až trochu dýně zezlátne.

Cibuli nakrájíme nadrobno a opečeme ji trochu na olivovém oleji na větší pánvi. Přidáme cizrnu, pečenou dýni s mrkví, podlejeme připraveným kokosovým mlékem (ve 300ml teplé vody rozpustíme 3 lžíce kokosového prášku) a chvíli podusíme. Dokořeníme česnekovým práškem, solí a s tandoori opatrně, je hodně ostré. V případě potřeby zahustíme tak, že část omáčky odebereme a rozmixujeme a přimícháme zpět do omáčky a v připadě potřeby můžeme přidat ještě trochu vody na zředění.

Uvaříme jasmínovou rýži. Propláchneme rýži, dáme do hrnce a přidáme vodu. Na 1 díl rýže přidáme 2 díly vody, osolíme a přidáme asi 2 lžíce canihuy a pár kapek lněného oleje a vaříme v uzavřeném hrnci dokud rýže nezměkne a nevstřebá se voda. Do uvařené rýže vmícháme 2 lžíce lněného oleje. Lněný olej s rýží je opravdu výborný.

Omáčku podáváme posypanými klíčky adzuki a jako přílohu rýži a žito, které podáváme zvlášť, nebo je výborné rýži s žitem smíchat dohromady. Posypeme pažitkou nebo jinou bylinkou a přidáme také čerstvou zeleninu. Toto jídlo je vhodné i pro vegany, ale pochutná si na něm každý.

Dobrou chuť!

Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.